Groupes d’intérêt spéciaux

Un groupe d’intérêt spécial (SIG) est un groupe de membres actuels du CEEA-ACEG qui travaillent ensemble pour faire avancer un objectif commun en rapport avec la mission du CEEA-ACEG. La mission de CEEA-ACEG est d’améliorer la compétence et la pertinence des diplômés des écoles d’ingénieurs canadiennes grâce à une amélioration continue de la formation en génie et en conception.

Rejoindre

Rejoignez un SIG à tout moment en contactant chaque président ou n’oubliez pas de le faire une fois par an lors du renouvellement de votre adhésion au CEEA-ACEG. Voir ci-dessous pour une liste des SIG actuels.

DÉMARRER UN SIG

Le démarrage d’un SIG implique la soumission d’une liste de membres initiale contenant au moins 5 membres actifs du CEEA-ACEG exprimant tous un intérêt à former un SIG spécifique, avec au moins 1 personne proposant de présider le SIG. Chaque SIG sera responsable de l’élaboration d’un mandat qui guidera la formation et les activités du SIG. Au cours de l’année pilote, l’élaboration d’un mandat clair et d’objectifs spécifiques devrait être une priorité pour le SIG, avec l’intention de les soumettre au comité d’adhésion d’ici mai 2018. Si nécessaire, le comité d’adhésion travaillera avec les SIG pour s’assurer que chaque mandat correspond à la mission CEEA-ACEG. Les mandats seront ensuite envoyés au bureau du CEEA-ACEG et seront téléchargés sur le site Web du CEEA-ACEG jusqu’à ce que le SIG indique que sa mission a changé. Le CEEA-ACEG devrait, sur une base régulière, offrir aux membres du CEEA-ACEG l’occasion de lancer des SIG. Cela peut se produire lors des réunions annuelles du CEEA-ACEG et / ou par le biais d’annonces dans le bulletin d’information CEEA-ACEG. Tous les membres des SIG doivent être des membres actuels du CEEA-ACEG.

VOUS VOULEZ VOUS IMPLIQUER?

Pour rejoindre un SIG, veuillez contacter le Chaise. Pour en créer un nouveau, veuillez contactez Melissa Alexander.

SIGs actuels

Librarians' Division

Chair: Kate Mercer

Promoting the effective and ethical exchange, use, and management of information in engineering education through collaboration between librarians, information specialists, educators, students, publishers, and content creators.

Humanities and Engineering

Chair: Lydia Wilkinson

A network of educators, academics and artists working within or studying the intersection between humanities and engineering; engineerswho engage in areas beyond engineering, and non-engineers who bring their perspectives to an engineering environment.

Engineering Entrepreneurship and Technological Innovation

Chair: Tate Cao, Wayne Chang

The mandate of the Entrepreneurship SIG is to create a Community of Practice (CoP) around engineering entrepreneurship education in Canada.

Engineering Competition Teams

Chair: Patrick Dumond

Foster discussion related to the experiential learning opportunities provided by engineering design competitions and the best ways in which these competitions can be set up and used within and outside the engineering curriculum to maximize their educational potential.

Engineer of 2050

Chair: Nadine Ibrahim

To facilitate discussion on the identity and attributes of the Engineer of 2050, who will both shape and respond to future global trends. This understanding will be facilitated through input from engineering educators, administrators, students and professional organizations on the future of technological development and the engineering profession.

Education Developers Community of Practice

Chair: Deena Salem

Equity, Diversity & Inclusivity

Chair: Mikhail Burke, Cori Hanson

Fostering conversations about what is happening in institutions across Canada, to discuss diversity issues unique to Canada in relation to our students and staff, and make meaning of their experience in Engineering

Developing Engineering Education Research Capacity

Chair: Brian Frank

To enhance the capacity for engineering education research in Canada.

Design Education / Design Communication

Chair: Grant McSorley, Yang Cao

To foster the creation of a community of practice surrounding engineering design education in Canada. This will provide a setting for the discussion, evaluation and development of strategies, tools and methods for teaching engineering design and supporting students in learning engineering through design.

Sustainable Engineering Leadership and Management

Chair: Marnie Jamieson, John Donald

Sustainable engineering leadership and management is informed by technical, economic, environmental, safety, and societal constraints and risk management.

Open Education Resources

Chair: Agnes d’Entremont

To support the development, use, and dissemination of open educational resources (OER) for engineering, and provide central place for CEEA-ACEG members to find collaborators for OER projects among other Canadian engineering educators.